BonTour
  • Rejser
    • Afrejse fra København
    • Afrejse fra Billund
    • Kør-selv
  • Rejsetyper
    • Storbyferie
    • Rundrejse
    • Koncertrejse
    • Tandpleje
    • Incentive & Grupperejser
    • Jagt og Fiskeri
    • Julemarkedsrejser
  • Rejsemål
    • Europa
    • Afrika
    • Asien
    • Nordamerika
    • Indiske Ocean & Stillehavet
  • Værd at vide
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Almindelige betingelser
    • Rettigheder og pligter
    • Inden afrejse
    • Flyrejsen
    • På rejsemålet
    • Efter rejsen
    • Flyselskaber
    • Pas og visum
    • UM's rejsevejledninger
    • Rejsegarantifonden
  • Min rejse
    • Persondata
    • Rejseplan for turen
    • Ny adgangskode
    • Nyhedsbrev
    • Indløs værdibevis
  • Shop
    • Tilvalg
    • Gavekort
  • Kundeservice
70 23 15 70
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ALMINDELIGE BETINGELSER

< RETTIGHEDER OG PLIGTER
Bagage
Flyrejsen
Hotel / feriebolig
Klage / ankenævn
> Pakkerejser
Pas og visum
​Rettigheder og pligter

INDEN AFREJSE

FLYREJSEN

PÅ REJSEMÅLET

EFTER REJSEN

FLYSELSKABER

PAS OG VISUM

UM'S REJSEVEJLEDNINGER

REJSEGARANTIFONDEN

RETTIGHEDER OG PLIGTER

Pakkerejser

Definition
​En pakkerejse er et rejsearrangement der består af mindst to af følgende elementer:
  • Transport
  • Indkvartering
  • Anden turistmæssig ydelse der ikke er knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af rejsen.
Yderligere skal elementerne udbydes eller sælges samlet af BonTour eller en af vores partnere, og den samlede ydelse skal have en varighed på over 24 timer eller omfatte overnatning.

Eksempler på kombinationer af elementer af en pakkerejse:
  • Flyrejse og hotelovernating(er).
  • Busrejse og camping.
  • Færgebillet og ophold i en feriebolig.
  • Hotel og leje af bil i en betydelig del af opholdet – min. 50% af tiden.
  • Fly og billet til koncert eller lignende.
  • Krydstogter

​Forsinkelser på udrejsen på en pakkerejse:
  • Ved forsinket ankomst til destinationen på 6 – 10 timer ydes generelt en kompensation på en dagsandel af rejsens pris. 
  • Ved forsinket ankomst til destinationen på 10 timer og derover ydes generelt en kompensation på en døgnandel af rejsens pris.
  • Den rejsende er, såvidt det overhovedet er muligt, forpligtet til at give besked om en længere forsinkelse til f.eks. hotel, underleverandør (fremgår af voucher) eller BonTour, da der generelt over hele verden eksisterer en procedure der siger, at man i tilfælde af "No Show" sletter hele reservationen.

​Forsinkelser på hjemrejsen på en pakkerejse:
  • Lov om Pakkerejser giver ikke i sig selv grundlag for kompensation på grund af forsinkelser på hjemrejsen.

Omsorgsforpligtelse på en pakkerejse:
  • I tilfælde af en forsinkelse på ud- eller hjemrejsen som indebærer ekstra omkostninger til fortæring og eventuelt hotelovernatning, og disse omkostninger ikke bliver betalt af flyselskabet, har BonTour ifølge Lov om Pakkerejser en forpligtelse til at dække rimelige ekstra omkostninger på destinationen til hotelovernatning, fortæring (morgenmad – frokost – aftensmad – eksklusiv drikkevarer) – rimelig transport til lufthavn og udbetaling kan kun finde sted mod indsendelse af originale bilag.
  • Alternativ transport omkostninger – vil som udgangspunkt aldrig blive dækket af BonTour, medmindre der er truffet en aftale med BonTour om dette.

Mangler på en pakkerejserejse – Reklamation:
  • Hvis du oplever en fejl eller mangel i forhold til det bestilte, skal du straks henvende dig til BonTour eller underleverandøren (fremgår af voucher) og reklamere over den fejl eller mangel som du mener er opstået. BonTour samt underleverandør har en ret til at blive kontaktet for at have muligheden for at rette en fejl eller mangel (foretage afhjælpning), og uden kontakt har de ikke denne mulighed, og du mister retten til efterfølgende at rette krav mod BonTour. Pakkerejse-Ankenævnet har igen og igen afsagt kendelser, der kunne samles under overskriften ”Den der klager for sent – klager forgæves”.
  • Klager over rengøring og lignende i forbindelse med ophold skal rettes til hotellet/ferieboligen under opholdet, og er svaret negativt så sørg for at få det på skrift eller tag nogle billeder og brug dem i forbindelse med en eventuel klage.
  • En klage, som ønskes behandlet af BonTour, skal sendes via reklamationsformularen, og der må ikke være gået mere end 6 måneder efter hændelsen.

​
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
AKTUELLE TILBUD
Andrea Bocelli i Berlin
​
Tandpleje i Litauen
Andrea Bocelli i Lajatico
Nordatlantens Perle Island
​FIND DET HURTIGT
Indløs værdibevis
​Kundeservice
Almindelige betingelser
Rejse- og afbestillingsforsikring
Flyinformation, bagage og forplejning
Privatlivspolitik
Coronavirus
BONTOUR
Om BonTour
Trustpilot - Fremragende
Arbejde hos BonTour
Gavekort

Telefon
70 23 15 70

Mandag-fredag 10.00 - 17.00    /    Lørdag 10.00 - 14.00
​

Tilmeld
Nyhedsbrev
​
Skriv til
​info@bontour.dk
​
 
BonTour på
​Facebook
Rejseforsikring tilbydes i samarbejde med
Picture

Trustpilot
BonTour Travel Partner er medlem af
Billede
​Copyright © BonTour 2021 ALL RIGHTS RESERVED