OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
|
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅLHer finder du svar på de oftest stillede spørgsmål!
Afrejse
Hvor lang tid inden afrejse skal du være i lufthavnen?
Vi anbefaler, at du er i lufthavnen 2 timer inden flyafgang på Europæiske ruter og 3 timer før flyafgang på oversøiske ruter. Check-in lukker 1 time inden afgang. Hvor meget bagage må du medbringe? Hos de fleste flyselskaber er der inkluderet håndbagage i rejsens pris. For et ekstra gebyr kan der tilkøbes indchecket bagage. Vi anbefaler dig at tjekke hos dit respektive flyselskab. Find dit flyselskab HER Hvornår åbner taxfree i Kastrup/Billund/Ålborg? Se mere om taxfree under din respektive lufthavn Kastrup Lufthavn » Aalborg Lufthavn » Billund Lufthavn » Rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet Check løbende rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet til dit rejsemål. Besøg Udenrigsministeriets hjemmeside HER Hvis passet er udløbet, kan du da benytte et provisorisk pas? Kontakt venligst det respektive lands ambassade. Billetter/BoardingkortHvornår bliver boardingkort tilsendt?
Boardingkort sendes dagen inden afrejse, med mindre andet er aftalt Bliver boardingkort sendt med posten? Boardingkort bliver sendt via e-mail, til den e-mail adresse som er oplyst ved booking. Hvis du ikke har modtaget eller har mistet dit boardingkort, er det altid muligt at få det tilsendt pr. e-mail igen. Booking & BetalingKan man skrive sig på venteliste i tilfælde at fuldt booket fly/hotel?
Vi har desværre ingen venteliste. Vi anbefaler derfor at man kigger på vores hjemmeside med jævne mellemrum. Hvad koster udflugterne? Kontakt vores rejsekonsulenter for yderligere information. Kan man betale udflugterne med betalingskort? Man kan betale kontant i DKK, EUR eller i USD. Yderligere information fås på rejsemålet. Kan man bestille ekstra benplads på flyet? Ekstra benplads kan normalt kun ønskes, og ikke garanteres. På nogle af BonTour's flyvninger er det dog muligt at tilkøbe ekstra benplads. Kontakt vores rejsekonsulenter for yderligere information. Hvor kan man finde information om flyankomst- og afrejse? Venligst se på tekst-tv. Eller på hjemmesiden for den enkelte lufthavn. Kastrup Lufthavn » Aalborg Lufthavn » Billund Lufthavn » Hvordan skal man forholde sig, når man rejser med et spædbarn? Spædbørn som ikke er fyldt 2 år koster på de fleste flyvninger ikke noget. Spædbørn får ikke eget sæde i flyet. Klapvogn, barnevogn, stol, autostol m.v. kan gratis medbringes. Større ting f.eks. barnevogne skal afleveres ved check-in sammen med bagagen. I mange lufthavne kan man låne en paraply-klapvogn, der kan anvendes ud til gaten. Hør mere ved check-in. Er du forsikret mod konkurs ved køb af pakkerejse hos BonTour? BonTour dækker vores kunder på rejser købt som pakkerejser. Det er dog vigtigt at betone, at bestiller man 'kun flyrejsen' hos BonTour, skal der være opkrævet garantifond på bookingen. ØvrigtHvornår får man besked om hvor, man skal bo ved en uspecificeret rejse?
Ved ankomst til rejsemålet. Er man garanteret et hotel fra BonTour's normale program ved en uspecificeret rejse? Nej, det kan både blive et hotel præsenteret i det normale oplæg, eller et hotel BonTour normalt ikke har i oplægget. Hvilken specialmad findes på flyene, og hvor lang tid i forvejen skal dette bestilles? Specialmad skal bestilles senest 5 arbejdsdage inden afrejse. Vi tilbyder vegetarmad, laktose- og glutenfri mad samt specialmad til diabetikere. Kan man tilkøbe transfer, hvis man kun har booket en flybillet, og hvad koster det? På de fleste af BonTour's destinationer kan man tilkøbe transfer, hvis man har booket en flybillet. Kan man annullere/ombooke en rejse i tilfælde af krig, epidemier, uroligheder mm.? Venligst se under Almindelige betingelser. Hvad koster det af annullere/ombooke en rejse? Venligst se under Almindelige betingelser. Hvordan betaler man sin rejse? Via bank eller gennem vores online-betaling. Hvornår skal man betale depositum/restbetaling? Information om dette oplyses på bookingbekræftelsen. Får man en bekræftelse på at BonTour har modtaget betalingen? Der sendes ikke en kvittering ud automatisk. Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570. |