BonTour Travel Partner
  • Rejser
  • Rejsemål
  • Værd at vide
  • Min rejse
  • Shop
    • Tilvalg
    • Gavekort
  • Kundeservice
70 23 15 70
VÆRD AT VIDE
Billede
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ALMINDELIGE BETINGELSER

RETTIGHEDER OG PLIGTER

REJSEFORSIKRING

INDEN AFREJSE

FLYREJSEN

PÅ REJSEMÅLET​

EFTER REJSEN

FLYSELSKABER

PAS OG VISUM

UM'S REJSEVEJLEDNINGER

REJSEGARANTIFONDEN

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål!
​

Afrejse

Hvor lang tid inden afrejse skal du være i lufthavnen?
Vi anbefaler, at du er i lufthavnen 2 timer inden flyafgang på Europæiske ruter og 3 timer før flyafgang på oversøiske ruter. Check-in lukker 1 time inden afgang.

Hvor meget bagage må du medbringe?
Hos de fleste flyselskaber er der inkluderet håndbagage i rejsens pris. For et ekstra gebyr kan der tilkøbes indchecket bagage. Vi anbefaler dig at tjekke hos dit respektive flyselskab. Find dit flyselskab HER

Hvornår åbner taxfree i Kastrup/Billund/Ålborg?
Se mere om taxfree under din respektive lufthavn 
Kastrup Lufthavn »
Aalborg Lufthavn » 
Billund Lufthavn »

Rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet
Check løbende rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet til dit rejsemål. 
Besøg Udenrigsministeriets hjemmeside HER

Hvis passet er udløbet, kan du da benytte et provisorisk pas?
Kontakt venligst det respektive lands ambassade.

Billetter/Boardingkort

Hvornår bliver boardingkort tilsendt?
Boardingkort sendes dagen inden afrejse, med mindre andet er aftalt

Bliver boardingkort sendt med posten?
Boardingkort bliver sendt via e-mail, til den e-mail adresse som er oplyst ved booking.   
Hvis du ikke har modtaget eller har mistet dit boardingkort, er det altid muligt at få det tilsendt pr. e-mail igen.

Booking & Betaling

Kan man skrive sig på venteliste i tilfælde at fuldt booket fly/hotel?
Vi har desværre ingen venteliste. Vi anbefaler derfor at man kigger på vores hjemmeside med jævne mellemrum.

Hvad koster udflugterne?
Kontakt vores rejsekonsulenter for yderligere information.

Kan man betale udflugterne med betalingskort?
Man kan betale kontant i DKK, EUR eller i USD. Yderligere information fås på rejsemålet.

Kan man bestille ekstra benplads på flyet?
Ekstra benplads kan normalt kun ønskes, og ikke garanteres. På nogle af BonTour's flyvninger er det dog muligt at tilkøbe ekstra benplads. Kontakt vores rejsekonsulenter for yderligere information.

Hvor kan man finde information om flyankomst- og afrejse?
Venligst se på tekst-tv. Eller på hjemmesiden for den enkelte lufthavn.
Kastrup Lufthavn »
Aalborg Lufthavn » 
Billund Lufthavn »

Hvordan skal man forholde sig, når man rejser med et spædbarn?
Spædbørn som ikke er fyldt 2 år koster på de fleste flyvninger ikke noget. Spædbørn får ikke eget sæde i flyet. Klapvogn, barnevogn, stol, autostol m.v. kan gratis medbringes. Større ting f.eks. barnevogne skal afleveres ved check-in sammen med bagagen. I mange lufthavne kan man låne en paraply-klapvogn, der kan anvendes ud til gaten. Hør mere ved check-in. 

Er du forsikret mod konkurs ved køb af pakkerejse hos BonTour?
Ved afgørelse i sagen om, hvorvidt flyselskaber skal registrere sig i Rejsegarantifonden i juli 2012 sagde dommen, at flyselskaber ikke er forpligtet til det.
BonTour dækker vores kunder på rejser købt som pakkerejser. Det er dog vigtigt at betone, at bestiller man 'kun flyrejsen' hos BonTour, skal der være opkrævet garantifond på bookingen.

Øvrigt

Hvornår får man besked om hvor, man skal bo ved en uspecificeret rejse?
Ved ankomst til rejsemålet.

Er man garanteret et hotel fra BonTour's normale program ved en uspecificeret rejse?
Nej, det kan både blive et hotel præsenteret i det normale oplæg, eller et hotel BonTour normalt ikke har i oplægget.

Hvilken specialmad findes på flyene, og hvor lang tid i forvejen skal dette bestilles?
Specialmad skal bestilles senest 5 arbejdsdage inden afrejse. Vi tilbyder vegetarmad, laktose- og glutenfri mad samt specialmad til diabetikere.

Kan man tilkøbe transfer, hvis man kun har booket en flybillet, og hvad koster det?
På de fleste af BonTour's destinationer kan man tilkøbe transfer, hvis man har booket en flybillet.

Kan man annullere/ombooke en rejse i tilfælde af krig, epidemier, uroligheder mm.?
Venligst se under Almindelige betingelser.

Hvad koster det af annullere/ombooke en rejse?
Venligst se under Almindelige betingelser.

Hvordan betaler man sin rejse?
Via bank eller gennem vores online-betaling. Ved bankoverførsel skal man være opmærksom på, at ved mindre end 10 dage til afrejse kan der ikke overføres via netbank. Samtidig skal kopi af kvittering emailes til info@bontour.dk.

Hvornår skal man betale depositum/restbetaling?
Information om dette oplyses på bookingbekræftelsen.

Får man en bekræftelse på at BonTour har modtaget betalingen?
Der sendes ikke en kvittering ud automatisk.


​Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.

DESTINATIONER


Afrika
Asien
Caribien & Centralamerika
​Europa
Nordamerika
Indiske Ocean & Stillehavet

REJSETYPER


Sol, Strand og Pool
Storbyferie
Rundrejse
Koncertrejser
​Vin og Gastronomi
Incentive
Skræddersyede rejser
Julemarked
Grupperejser
Naturoplevelser​
​Sport og Spa
Tandpleje
Jagt og Fiskeri

FIND DET HURTIGT


Indløs værdibevis
​Kundeservice
Almindelige betingelser
Forsikring
Flyinformation
Privatlivspolitik
Feel Safe - Tryghed på rejsen

BONTOUR


Om os
Trustpilot - Fremragende
Arbejde hos BonTour
Gavekort
Billede

Billede
Telefon 70 23 15 70
​info@bontour.dk
Man-fre 09.00 - 15.00
​Lør 10.00 - 14.00
Tilmeld Nyhedsbrev
​BonTour på Facebook
Billede
   Fremragende
Trustpilot
​(alle anmeldelser er 5-stjernede)
Billede
Billede

​​Copyright © 2023