BonTour Travel Partner
  • Rejser
  • Rejsemål
  • Værd at vide
  • Min rejse
  • Shop
    • Tilvalg
    • Gavekort
  • Kundeservice
70 23 15 70
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ALMINDELIGE BETINGELSER

< RETTIGHEDER OG PLIGTER
Bagage
> Flyrejsen
Hotel / feriebolig
Klage / ankenævn
Pakkerejser
Pas og visum
​Rettigheder og pligter

REJSEFORSIKRING

INDEN AFREJSE

FLYREJSEN

PÅ REJSEMÅLET

EFTER REJSEN

FLYSELSKABER

PAS OG VISUM

UM'S REJSEVEJLEDNINGER

REJSEGARANTIFONDEN

RETTIGHEDER OG PLIGTER

Flyrejsen

​​Flyrejsen – mødetider 
Det er i alle sammenhænge dit ansvar at møde op i lufthavnen i så god tid, at check-in – sikkerhedskontroller etc. er gennemført i så god tid, at du kan møde frem og være klar til afrejse ved Boarding Time.

Flyrejsen – Schedule changes = ændring af afrejsetidspunkt
  • I forbindelse med flyrejser sker det desværre fra tid til anden, at flyselskabet af den ene eller anden årsag foretager en ”Schedule change”, som vi så må vende tilbage til kunden og informere om.
  • Reglen fra Pakkerejse-Ankenævnet er – set i relation til en 7 dages rejse – at man må ”TÅLE” op til 24-timers ændring af flytidspunktet – og der gives ikke hæveret (du kan ikke kræve at annullere rejsen og få dine penge retur). Hvis ændringerne betyder, at du får kortere ophold på destinationen end med den oprindelige tid, så skal BonTour udbetale en kompensation til dig efter nogle retningslinjer fra Pakkerejse-Ankenævnet.

Flyrejsen – Forsinkelser / Annulleringer 
EU Forordning 261/2004 – Flypassagerers Rettigheder.

EU Forordning 261/2004 træder i kraft:
  • Ved en flyafgang fra et EU land.
  • Ved en flyafgang fra et land udenfor EU, hvis bestemmelseslufthavnen er i et EU land, og at det transporterende flyselskab hører hjemme indenfor EU.
  • Uanset om der er tale om en charterflyvning eller en ruteflyvning.
  • Uanset om der er tale om en pakkerejse eller om en flyrejse uden andet arrangement.
BonTour er som rejsebureau ikke omfattet af/underlagt EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forhold mellem den rejsende og flyselskabet, og der skal klages direkte til flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte afvikling af flytransporten samt for den bagage der er i deres varetægt.

Hvornår gælder EU Forordning 261/2004:
  • Denied Boarding = afvisning af en passager på en flyvning, hvor passageren har en bekræftet reservation og er til stede ved check-in som krævet.
  • Aflysning = en planlagt flyvning der ikke gennemføres.
  • Lange forsinkelser = Forsinkelser på 2 timer og derover.
  • Forsinkelser ved ankomst = eventuel kompensation ved forsinkelser i ankomsten på mindst 3 timer.

Kompensation – EU Forordning 261/2004:

I samarbejde med
Billede
​ANMOD OM KOMPENSATION HER
​
  • Skycop er en hjemmeside, hvis eneste formål er at udregne, hvor stort et beløb du burde modtage fra flyselskabet efter en forsinkelse/annullering.
 ​
​Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.

DESTINATIONER


Afrika
Asien
Caribien & Centralamerika
​Europa
Nordamerika
Indiske Ocean & Stillehavet

REJSETYPER


Sol, Strand og Pool
Storbyferie
Rundrejse
Koncertrejser
​Vin og Gastronomi
Incentive
Skræddersyede rejser
Julemarked
Grupperejser
Naturoplevelser​
​Sport og Spa
Tandpleje
Jagt og Fiskeri

FIND DET HURTIGT


Indløs værdibevis
​Kundeservice
Almindelige betingelser
Forsikring
Flyinformation
Privatlivspolitik
Feel Safe - Tryghed på rejsen

BONTOUR


Om os
Trustpilot - Fremragende
Arbejde hos BonTour
Gavekort
Billede

Billede
Telefon 70 23 15 70
​info@bontour.dk
Man-fre 09.00 - 15.00
​Lør 10.00 - 14.00
Tilmeld Nyhedsbrev
​BonTour på Facebook
Billede
   Fremragende
Trustpilot
​(alle anmeldelser er 5-stjernede)
Billede
Billede

​​Copyright © 2023