BonTour Travel Partner
  • Rejser
  • Destinationer
  • Værd at vide
  • Min rejse
  • Shop
    • Tilvalg
    • Gavekort
  • Kundeservice
70 23 15 70
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ALMINDELIGE BETINGELSER

< RETTIGHEDER OG PLIGTER
> Bagage
Flyrejsen
Hotel / feriebolig
Klage / ankenævn
Pakkerejser
Pas og visum
​Rettigheder og pligter

REJSEFORSIKRING

INDEN AFREJSE

FLYREJSEN

PÅ REJSEMÅLET

EFTER REJSEN

FLYSELSKABER

PAS OG VISUM

UM'S REJSEVEJLEDNINGER

REJSEGARANTIFONDEN

RETTIGHEDER OG PLIGTER

Bagage

Bagage - generelt: 
  • Bagagereglerne indenfor international luftfart er under total ombrydning, og hvert enkelt flyselskab opererer så at sige med egne regler. Nogle flyselskaber har bagage inkluderet i deres pris, mens andre har valgt at betragte bagage som rent tilkøb, hvor der oftest skal bestilles og betales gebyrer via internettet.
  • ​BonTour oplyser de bagageregler der er kendt på reservationstidspunktet, men det vil altid være en god ide at kontrollere oplysningerne senere – eventuelt i forbindelse med online check-in.

​Ødelagt bagage: 
Hvis du modtager din bagage i beskadiget tilstand, skal du omgående henvende dig til flyselskabet for at få udfyldt en ”PIR – Passenger Irregularity Report”. Gør du ikke det, og du forlader lufthavnen, vil det være så at sige umuligt at få behandlet en klage hos flyselskabet eller hos dit forsikringsselskab. 

Forsinket bagage: 
Hvis du ikke modtager din bagage af en eller anden årsag, skal du omgående henvende dig til flyselskabet og få udfyldt en ”PIR – Passenger Irregularity Report”. Gør du ikke det, kan det blive svært at få den rigtige hjælp fra et flyselskab - et Handlingselskab i en lufthavn eller dit forsikringsselskab. 

Værdifulde effekter i bagagen: 
Tænk dig godt om i forhold til hvad du placerer i din bagage. Forbrugerklagenævnet har afsagt kendelse om en kuffert der var ødelagt, men også nogle værdifulde effekter i kufferten var ødelagt. Flyselskabet skal erstatte den ødelagte kuffert, men ikke de ødelagte værdifulde effekter i bagagen. 

Klage over bagage: 
Hvis du vil indsende en klage til et flyselskab over din bagage, så anbefaler bl.a. Forbrugerklagenævnet, at det sker indenfor 7 dage fra hændelsen.
​
​​Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.

DESTINATIONER


Afrika
Asien
Caribien & Centralamerika
​Europa
Nordamerika
Indiske Ocean & Stillehavet

REJSETYPER


Skræddersyede rejser
​
Kør-selv
​Storbyferie
Rundrejse
Koncertrejser
​Vin og Gastronomi
Firmarejser
Julemarked
Naturoplevelser​
​Sport og Spa
Tandpleje
Jagt og Fiskeri

FIND DET HURTIGT


​Kundeservice
Ofte stillede spørgsmål
​
Almindelige betingelser
Forsikring
Flyinformation
Privatlivspolitik
Feel Safe - Tryghed på rejsen

BONTOUR


Om os
Trustpilot - Fremragende
Arbejde hos BonTour
Gavekort
Billede

Billede
Telefon 70 23 15 70
​[email protected]
Man-fre 09.00 - 16.00
​Lør 09.00 - 14.00
Tilmeld Nyhedsbrev
​BonTour på Facebook
Billede
Fremragende
Se vores 
Billede
anmeldelser på Trustpilot
Alle anmeldelser er 5-stjernede
Billede
Billede

​​Copyright © 2025