< INDEN AFREJSE
Adresse og navneoplysninger Afbestilling Bagage Bestilling af rejsen Billeder Billeje Børn som rejser alene Børn under 2 år Check-In/Billet/Boardingkort Navne og fødselsdato Navneændring Overdragelse af rejsen Pillepas Rejselængde Rejsende med handicap Rejsetider Unge under 18 år Vaccinationer > Vigtig rundrejseinformation Ændringer Ønsker om placering m.v. |
INDEN AFREJSEVigtig rundrejseinformationDagsprogram
Et fast dagsprogram er tilrettelagt, og det forventes, at man på egen hånd kan følge dette, samt at man kan tilpasse sig fremmede miljøer. De fleste rundrejser kræver almindelig, god fysisk form, med mindre andet er nævnt. Spørg gerne vore rejsekonsulenter. Vær opmærksom på, at ændringer og justeringer i program og rejserute kan forekomme undervejs på rejsen. Dette kan skyldes uforudsete hændelser som f.eks. vejrforhold, strejke, flyforsinkelser eller ændrede lokale regler og åbningstider. Deltagerliste Af sikkerhedsmæssige årsager, udleverer vi ikke deltagerliste/oversigt over gæster som deltager på rundrejsen. Ønsker man en navneliste, må det arrangeres på eget initiativ på destinationen. Drikkepenge Det er mange steder kutyme at give drikkepenge til chauffører, hotelpersonale og andre, som yder dig en personlig service. På f.eks. rundrejser og krydstogter skal der som oftest betales drikkepenge pr. dag til blandt andet chauffør og lokalguide. Din rundrejseleder kan altid vejlede om hvor meget og hvor lidt det er normalt at give til de forskellige personer undervejs. Under rubrikken ”Introduktion”, finder du information, om hvad der anbefales af drikkepenge i løbet af den enkelte rundrejse. Flybilletter Det er vigtigt, at dit navn på bookingbekræftelsen/billetten stemmer overens med navnet i dit pas. Er dit navn stavet forkert, bedes du straks kontakte os på telefon 7023 1570. Ved bestilling af rejsen, skal pasnummer og fødselsdato oplyses. Disse oplysninger bruges på destinationen til bestilling af indenrigsbilletter på rejsemålet. Handicap Et fast dagsprogram følges og det kræves at man på egen hånd kan følge med på udflugter og tilpasse sig fremmede miljøer. Hotel På rejsefølgebrevene finder du en hotelliste over de hoteller vi forventer at benytte på rejsen. Disse kan ændres på grund af uforudsete hændelser. Kombinationer Mange af vores rundrejser kan kombineres med et af vores sol & baderejsemål. Her kan du slappe af efter rundrejsen, og fordøje alle indtryk du har fået. Under rundrejsepræsentationen, kan du se hvilke kombinationsmuligheder der findes efter den enkelte rundrejse. Lokalguider Det forekommer at visse dele af rundrejsen gennemføres af autoriserede lokalguider pga. særlige nationale bestemmelser. Vores rejseleder vil da forsøge at give et kort sammendrag på dansk af det lokalguiden fortæller. Minimum antal deltagere For at en rundrejse skal gennemføres, kræves der et minimum antal deltagere. Information om dette findes under hver rejse. Måltider under rundrejsen Der specificeres altid inden afrejse hvilke måltider der er inkluderet. I måltiderne indgår normalt ikke drikkevarer. For øvrige måltider, som ikke er inkluderet i rejsens pris, kan rejselederen give tips om lokale restauranter. I mange lande er det normalt at klæde sig om til middagen, så vi anbefaler at medbringe lidt ”pænere” tøj. Pas Alle skal have gyldigt pas. Det varierer fra land til land hvor lang tid dit pas skal være gyldigt efter aktuel hjemrejsedato. BonTour anbefaler at dit pas er gyldigt i mindst 6 måneder efter aktuel hjemrejsedato, samt at passet ikke er beskadiget. BonTour kan ikke påtage sig ansvar for følgerne af manglende eller ikke gyldigt pas eller visum. Rejseledere Med mindre andet er opgivet, er rundrejselederen dansk eller dansktalende. Det forekommer også at visse dele af rundrejsen gennemføres af autoriserede lokalguider pga. særlige nationale bestemmelser. Vores rejseleder vil da forsøge at give et kort sammendrag på dansk af det lokalguiden fortæller. Rejsevilkår Se vores almindelige betingelser her » Rutefly/billetter En del af rejserne gennemføres med rutefly. Dagen før afrejse sender BonTour dig boardingkort på email, hvis du ikke modtager boardingkort dagen før afrejse, er det vigtigt at du kontakter os. En flybillet er personlig, og det er vigtigt at navnet på boardingkortet er det samme som i dit pas. Eventuelle fejl skal meddeles os umiddelbart efter modtagelsen af bestillingsbekræftelsen. Skal flybilletten ændres, som følge af fejl i navnet, kan flyselskabet kræve en serviceafgift for dette, som bliver belastet den rejsende. Indenrigsbilletter på rundrejsen udleveres normalt på destinationen. Specialmad Har du krav eller ønske om special diæt under rundrejsen, skal dette meddeles os ved bestilling af rejsen. Har du selv bestilt rejsen på vor hjemmeside, beder vi dig kontakte vor rejsekonsulenter på 7023 1570. BonTour vil informere destinationen, men påtager os intet ansvar for måltidernes sammensætning. Ønsker du specialmad på flyrejsen, skal dette bestilles senest 5 arbejdsdage inden afrejse. Vi kan tilbyde vegetarmad, laktose- og glutenfrimad samt specialmad for diabetikere. Vaccinationer Det er dit eget ansvar, at du har de vaccinationer, som anbefales eller er påkrævet for indrejse. For oplysninger om vaccinationer kontakt egen læge eller Udlandsvaccinationen (tlf. 7022 0702). Visum For indrejse til visse lande kræves visum og det er den rejsendes ansvar at være i besiddelse af det nødvendige visum ved afrejse. Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570. |