BonTour
  • Rejser
    • Afrejse fra København
    • Afrejse fra Billund
    • Kør-selv
  • Rejsetyper
    • Storbyferie
    • Rundrejse
    • Koncertrejse
    • Tandpleje
    • Incentive
    • Jagt og Fiskeri
    • Julemarkedsrejser
    • Grupperejser
  • Rejsemål
    • Europa
    • Nordamerika
    • Asien
    • Indiske Ocean & Stillehavet
  • Værd at vide
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Almindelige betingelser
    • Rettigheder og pligter
    • Inden afrejse
    • Flyrejsen
    • På rejsemålet
    • Efter rejsen
    • Flyselskaber
    • Pas og visum
    • UM's rejsevejledninger
    • Rejsegarantifonden
  • Min rejse
    • Persondata
    • Rejseplan for turen
    • Ny adgangskode
    • Nyhedsbrev
    • Indløs værdibevis
  • Shop
    • Tilvalg
    • Gavekort
  • Kundeservice
70 23 15 70
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ALMINDELIGE BETINGELSER

​RETTIGHEDER OG PLIGTER

INDEN AFREJSE

FLYREJSEN

< PÅ REJSEMÅLET
​Check-in hotel
Guider
Handicappede
> Hotellerne
Indkvartering
Mad og drikke
Rejseledere
Transfer
​Udflugter
WiFi på hotellerne

EFTER REJSEN

FLYSELSKABER

PAS OG VISUM

UM'S REJSEVEJLEDNINGER

REJSEGARANTIFONDEN

PÅ REJSEMÅLET

Hotellerne

Hotelklassificering
Alene indenfor Europa er der mange forskellige kriterier for, hvad der skal til for at hoteller og lejlighedshoteller tildeles 1 til 5 stjerner i de forskellige lande. Bevæger vi os udenfor Europa, er der endnu flere og anderledes kriterier. Når det så er sagt, så kan der også være stor forskel fra hotel til hotel inden for samme kategori i samme område. 

Air condition
Brug af aircondition indgår i prisen på vores hoteller, hvis andet ikke er oplyst. I lejlighedshotellerne er air condition som regel altid mod ekstra betaling. I 2 og 3–værelseslejligheder findes air condition oftest kun i soveværelset og kan benyttes imod et gebyr. Læs mere under fakta om de enkelte lande om specielle perioder for brug af air condition mv. 

Underholdning
På mange større hoteller arrangeres underholdning både om dagen og om aftenen af såkaldte animation teams (ikke dansktalende). Underholdningen retter sig mod et internationalt publikum og kan ind imellem opfattes som højlydt. 

Minibar
I de fleste tilfælde, hvor minibar findes på hotelværelset, er den tom. Den fyldes op på forespørgsel. Forbrug fra minibaren sker altid mod en afgift (også på de fleste All Inclusive-hoteller), hvis intet andet fremgår af hotellets information. 

Swimmingpool
Alle vores hoteller har swimmingpools (gælder ikke uspecificeret rejse), nogle har endda flere. Størrelsen varierer fra hotel til hotel. Udendørs pools i Middelhavslandene opvarmes som regel ikke. Børnepoolen er normalt en afgrænset del af den store pool. 

Grundet rengøring eller vedligeholdelse kan poolen være lukket i visse perioder. Mange hoteller i Middelhavslandene åbner først deres pools i begyndelsen af maj og lukker dem i begyndelsen af oktober. For yderligere information beder vi dig venligst kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.

Forstyrrelser og støj
De fleste af vores hoteller ligger i populære turistområder med forlystelser og gennemgående trafik. Selv om hotellet ligger i et roligt område, kan forstyrrelser stadig forekomme fra fx hotelbar, diskotek, nærliggende hoteller, menneskemylder, byggeri, løsgående dyr mv. Husk også, at der i muslimske lande findes moskéer, som kalder til bøn flere gange om dagen. 

Opvarmning, vand og strøm
De fleste hoteller omkring Middelhavet har opvarmning, som virker i perioden november-marts. Indimellem kræver hotellerne ekstra betaling for dette, og ofte er det airconditionanlægget, der kan stilles om til varme. Såfremt varmeafgiften betales direkte til hotellet, er det en separat aftale mellem den rejsende og hotellet. BonTour er ikke ansvarlig, hvis det ikke virker. 

Vi anbefaler, at man kun drikker vand på flaske, da vores maver ofte ikke er gearet til den bakterieflora, der er i de varme lande. 

På mange hoteller opvarmes vandet af solceller på taget. Det betyder, at vi ikke kan garantere varmt vand døgnet rundt i perioder med dårligt vejr, eller hvor mange gæster tager bad på samme tid. Bemærk også venligst, at der ind imellem kan forekomme vand- og strømafbrydelser.

Rengøring
​Værelserne/lejlighederne på de hoteller, vi samarbejder med, bliver rengjort flere gange om ugen men ikke altid dagligt. Lagner og håndklæder skiftes mindst én gang om ugen. På mellemklassehoteller og mere enkle hoteller bliver der normalt gjort rent to til tre gange om ugen. 
Rengøringen er ofte ikke af samme kvalitet, som vi er vant til hjemmefra. Ved uspecificerede rejser er rengøring ikke inkluderet undtaget ved ankomsten.

​Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
AKTUELLE TILBUD
Andrea Bocelli i Berlin
​
Tandpleje i Litauen
Andrea Bocelli i Lajatico
Nordatlantens Perle Island
​FIND DET HURTIGT
Indløs værdibevis
​Kundeservice
Almindelige betingelser
Rejse- og afbestillingsforsikring
Flyinformation, bagage og forplejning
Privatlivspolitik
Coronavirus
BONTOUR
Om BonTour
Trustpilot - Fremragende
Arbejde hos BonTour
Gavekort

Telefon
70 23 15 70

Mandag-fredag 10.00 - 17.00    /    Lørdag 10.00 - 14.00
​

Tilmeld
Nyhedsbrev
​
Skriv til
​info@bontour.dk
​
 
BonTour på
​Facebook
Rejseforsikring tilbydes i samarbejde med
Picture

Trustpilot
BonTour Travel Partner er medlem af
Billede
​Copyright © BonTour 2021 ALL RIGHTS RESERVED