< PÅ REJSEMÅLET
Check-in hotel Guider Handicappede > Hotellerne Indkvartering Mad og drikke Rejseledere Transfer Udflugter WiFi på hotellerne |
PÅ REJSEMÅLETHotellerneHotelklassificering
Alene indenfor Europa er der mange forskellige kriterier for, hvad der skal til for at hoteller og lejlighedshoteller tildeles 1 til 5 stjerner i de forskellige lande. Bevæger vi os udenfor Europa, er der endnu flere og anderledes kriterier. Når det så er sagt, så kan der også være stor forskel fra hotel til hotel inden for samme kategori i samme område. Air condition Brug af aircondition indgår i prisen på vores hoteller, hvis andet ikke er oplyst. I lejlighedshotellerne er air condition som regel altid mod ekstra betaling. I 2 og 3–værelseslejligheder findes air condition oftest kun i soveværelset og kan benyttes imod et gebyr. Læs mere under fakta om de enkelte lande om specielle perioder for brug af air condition mv. Underholdning På mange større hoteller arrangeres underholdning både om dagen og om aftenen af såkaldte animation teams (ikke dansktalende). Underholdningen retter sig mod et internationalt publikum og kan ind imellem opfattes som højlydt. Minibar I de fleste tilfælde, hvor minibar findes på hotelværelset, er den tom. Den fyldes op på forespørgsel. Forbrug fra minibaren sker altid mod en afgift (også på de fleste All Inclusive-hoteller), hvis intet andet fremgår af hotellets information. Swimmingpool Alle vores hoteller har swimmingpools (gælder ikke uspecificeret rejse), nogle har endda flere. Størrelsen varierer fra hotel til hotel. Udendørs pools i Middelhavslandene opvarmes som regel ikke. Børnepoolen er normalt en afgrænset del af den store pool. Grundet rengøring eller vedligeholdelse kan poolen være lukket i visse perioder. Mange hoteller i Middelhavslandene åbner først deres pools i begyndelsen af maj og lukker dem i begyndelsen af oktober. For yderligere information beder vi dig venligst kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570. Forstyrrelser og støj De fleste af vores hoteller ligger i populære turistområder med forlystelser og gennemgående trafik. Selv om hotellet ligger i et roligt område, kan forstyrrelser stadig forekomme fra fx hotelbar, diskotek, nærliggende hoteller, menneskemylder, byggeri, løsgående dyr mv. Husk også, at der i muslimske lande findes moskéer, som kalder til bøn flere gange om dagen. Opvarmning, vand og strøm De fleste hoteller omkring Middelhavet har opvarmning, som virker i perioden november-marts. Indimellem kræver hotellerne ekstra betaling for dette, og ofte er det airconditionanlægget, der kan stilles om til varme. Såfremt varmeafgiften betales direkte til hotellet, er det en separat aftale mellem den rejsende og hotellet. BonTour er ikke ansvarlig, hvis det ikke virker. Vi anbefaler, at man kun drikker vand på flaske, da vores maver ofte ikke er gearet til den bakterieflora, der er i de varme lande. På mange hoteller opvarmes vandet af solceller på taget. Det betyder, at vi ikke kan garantere varmt vand døgnet rundt i perioder med dårligt vejr, eller hvor mange gæster tager bad på samme tid. Bemærk også venligst, at der ind imellem kan forekomme vand- og strømafbrydelser. Rengøring Værelserne/lejlighederne på de hoteller, vi samarbejder med, bliver rengjort flere gange om ugen men ikke altid dagligt. Lagner og håndklæder skiftes mindst én gang om ugen. På mellemklassehoteller og mere enkle hoteller bliver der normalt gjort rent to til tre gange om ugen. Rengøringen er ofte ikke af samme kvalitet, som vi er vant til hjemmefra. Ved uspecificerede rejser er rengøring ikke inkluderet undtaget ved ankomsten. Finder du ikke svar på dine spørgsmål, kan du altid kontakte BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570. |