Gruppepriser kontakt BonTour på 7023 1570
|
|
Direkte fly
København - Budapest t/r 10 kg. håndbagage og 1 lille taske |
|
4* Continental Hotel Budapest
med morgenmad, spa og WiFi |
|
Byrundtur i Budapest
3 timer med dansktalende guide |
|
Transport i privat bus
Lufthavn-hotel t/r |
|
Dansktalende rejseleder
deltager under hele turen |
|
Rejsedatoer
København (5 dage) Udrejse 19 jan 2022 Hjemrejse 23 jan 2000 Gruppepriser kontakt BonTour
på 7023 1570 eller info@bontour.dk |
Vertical Divider
|
Vertical Divider
|
Vertical Divider
|
|
Følg landsholdets jagt på guldet...
Vær med når der skal spilles mellemrunde-kampe til håndbold EM i Ungarn 2022. Vi har garanteret gode pladser på langsiden til 6 kampe!
Budapest, også kaldet Donaus Perle, var oprindeligt to selvstændige byer; Buda på den kuperede side af Donau, og Pest, den flade del, på den modsatte side af floden. |
I Buda kan du spadsere gennem de historiske stræder og kigge på småbutikker, inden du sætter dig til rette på en hyggelig café. Her finder du også seværdigheder som kongeslottet, Fiskerbastionen og Gellértbadet.
Pest-siden er flad og består af store bygninger i klassisk arkitektur beliggende i de gamle paradegader. |
Mellemrundekampene bliver spillet i den helt nye 'Budapest Multifunctional Sports Hal' som ventes at stå klar i slutningen af 2021. Den nye hal vil have en kapacitet på omkring 20.000 tilskuere, så det bliver en helt unik oplevelse.
Tag på håndboldrejse med BonTour og få en oplevelse for livet! |
Følg landsholdets jagt på guldet...
Vær med når der skal spilles mellemrunde-kampe til håndbold EM i Ungarn 2022. Vi har garanteret gode pladser på langsiden til 6 kampe!
Budapest, også kaldet Donaus Perle, var oprindeligt to selvstændige byer; Buda på den kuperede side af Donau, og Pest, den flade del, på den modsatte side af floden.
I Buda kan du spadsere gennem de historiske stræder og kigge på småbutikker, inden du sætter dig til rette på en hyggelig café. Her finder du også seværdigheder som kongeslottet, Fiskerbastionen og Gellértbadet.
Pest-siden er flad og består af store bygninger i klassisk arkitektur beliggende i de gamle paradegader.
Mellemrundekampene bliver spillet i den helt nye 'Budapest Multifunctional Sports Hal' som ventes at stå klar i slutningen af 2021. Den nye hal vil have en kapacitet på omkring 20.000 tilskuere, så det bliver en helt unik oplevelse.
Tag på håndboldrejse med BonTour og få en oplevelse for livet!
PROGRAM
ONSDAG
FLY FRA KØBENHAVN TIL BUDAPEST OG TRANSFER TIL HOTELVelkommen til Ungarn... Velkommen til Budapest... Velkommen til den ultimative håndbold tur!
Ved ankomst til Budapest lufthavn vil du blive mødt af BonTour's rejseleder. Nu går turen til det flotte 4* Continental Hotel Budapest, centralt placeret i hjertet af Budapest. Området omkring hotellet byder på mange gode restauranter, alt fra lokale Ungarske til internationale gourmet køkkener. |
TORSDAG
MELLEMRUNDEKAMPE, SPA OG MIDDAGDet bliver et brag af en dag i håndboldens tegn!
Kl. 12 starter den første af dagens 3 mellemrundekampe til EM i håndbold 2022. Den nyopførte Budapest Multifunctional Sports Hal danner rammen omkring denne internationale sportsbegivenhed og du er garanteret plads på forreste parket. Efter kampene kan I besøge hotellets eksklusive spa. Her findes saunaer, dampbade, jacuzzier og et lækkert fitness center. Til aften afholdes en hyggelig fællesmiddag (tilkøb) på den autentiske Ungarske restaurant Rézkakas. Her bydes der på en rigtig god 3 retters middag, i flotte omgivelser med levende musik. |
FREDAG
BYRUNDTUR OG SEJLTUR PÅ DONAUDen gamle by i Budapest er byens hjerte. Med dens historiske bygninger, indbydende restauranter og cafeer, store pladser og små romantiske gader er Budapest det perfekte sted for sightseeing. Hvad enten du foretrækker at sidde på en restaurant eller cafe på en flot plads eller slendre ned af de snoede gader, så er den gamle by i Budapest det perfekte sted at gøre dette!
Efter morgenmad er det tid til en smuk byrundtur. På byrundturen besøger vi bl.a. Heltepladsen, Skt. Stefans Basilikaen, Parlamentet, slotsområdet, Gellért bakken og Operaen. Dette er en god mulighed for at stifte bekendtskab med nogle af Budapest' mange flotte bygninger, historiske mindemærker og seværdigheder. Hvorfor ikke tage på en smuk sejltur på Donau (tilkøb). En af de oplevelser man ikke bør gå glip af når man er i Budapest. Budapest har meget at byde på! Måske skal du købe gaver med hjem eller opleve nogle af byens mange seværdigheder? |
LØRDAG
MELLEMRUNDEKAMPEI dag spilles der endnu 3 mellemrundekampe i den imponerende Budapest Multifunctional Sports Hal.
De danske håndboldherrer har i mange år domineret den absolutte verdenstop og har efterhånden leveret en lang række fantastiske resultater til danmark og alle de mange danske håndboldfans. Med et top motiveret landshold, er det spændende om de danske herrer i 2022 skal hente EM guldet hjem til danmark. |
SØNDAG
CHECK-UD, TRANSFER OG FLY BUDAPEST - KØBENHAVNFor vores gæster der skal til København er dette sidste dag i fortryllende Budapest... Nyd den store morgenmads buffet og de sidste indtryk af denne smukke storby.
Efter frokost er der check-ud og sidst på eftermiddagen transport til Budapest lufthavn. Såfremt I ønsker at blive et par dage mere, er der mulighed for at tilkøbe ekstra nætter. |
PROGRAM
ONSDAG
FLY FRA KØBENHAVN TIL BUDAPEST OG TRANSFER TIL HOTEL
Velkommen til Ungarn... Velkommen til Budapest... Velkommen til den ultimative håndbold tur!
Ved ankomst til Budapest lufthavn vil du blive mødt af BonTour's rejseleder. Nu går turen til det flotte 4* Continental Hotel Budapest, centralt placeret i hjertet af Budapest.
Området omkring hotellet byder på mange gode restauranter, alt fra lokale Ungarske til internationale gourmet køkkener.
Ved ankomst til Budapest lufthavn vil du blive mødt af BonTour's rejseleder. Nu går turen til det flotte 4* Continental Hotel Budapest, centralt placeret i hjertet af Budapest.
Området omkring hotellet byder på mange gode restauranter, alt fra lokale Ungarske til internationale gourmet køkkener.
TORSDAG
MELLEMRUNDEKAMPE, SPA OG MIDDAG
Det bliver et brag af en dag i håndboldens tegn!
Kl. 12 starter den første af dagens 3 mellemrundekampe til EM i håndbold 2022. Den nyopførte Budapest Multifunctional Sports Hal danner rammen omkring denne internationale sportsbegivenhed og du er garanteret plads på forreste parket.
Efter kampene kan I besøge hotellets eksklusive spa. Her findes saunaer, dampbade, jacuzzier og et lækkert fitness center.
Til aften afholdes en hyggelig fællesmiddag (tilkøb) på den autentiske Ungarske restaurant Rézkakas. Her bydes der på en rigtig god 3 retters middag, i flotte omgivelser med levende musik.
Kl. 12 starter den første af dagens 3 mellemrundekampe til EM i håndbold 2022. Den nyopførte Budapest Multifunctional Sports Hal danner rammen omkring denne internationale sportsbegivenhed og du er garanteret plads på forreste parket.
Efter kampene kan I besøge hotellets eksklusive spa. Her findes saunaer, dampbade, jacuzzier og et lækkert fitness center.
Til aften afholdes en hyggelig fællesmiddag (tilkøb) på den autentiske Ungarske restaurant Rézkakas. Her bydes der på en rigtig god 3 retters middag, i flotte omgivelser med levende musik.
FREDAG
BYRUNDTUR OG SEJLTUR PÅ DONAU
Den gamle by i Budapest er byens hjerte. Med dens historiske bygninger, indbydende restauranter og cafeer, store pladser og små romantiske gader er Budapest det perfekte sted for sightseeing. Hvad enten du foretrækker at sidde på en restaurant eller cafe på en flot plads eller slendre ned af de snoede gader, så er den gamle by i Budapest det perfekte sted at gøre dette!
Efter morgenmad er det tid til en smuk byrundtur. På byrundturen besøger vi bl.a. Heltepladsen, Skt. Stefans Basilikaen, Parlamentet, slotsområdet, Gellért bakken og Operaen. Dette er en god mulighed for at stifte bekendtskab med nogle af Budapest' mange flotte bygninger, historiske mindemærker og seværdigheder.
Hvorfor ikke tage på en smuk sejltur på Donau (tilkøb). En af de oplevelser man ikke bør gå glip af når man er i Budapest.
Budapest har meget at byde på! Måske skal du købe gaver med hjem eller opleve nogle af byens mange seværdigheder?
Efter morgenmad er det tid til en smuk byrundtur. På byrundturen besøger vi bl.a. Heltepladsen, Skt. Stefans Basilikaen, Parlamentet, slotsområdet, Gellért bakken og Operaen. Dette er en god mulighed for at stifte bekendtskab med nogle af Budapest' mange flotte bygninger, historiske mindemærker og seværdigheder.
Hvorfor ikke tage på en smuk sejltur på Donau (tilkøb). En af de oplevelser man ikke bør gå glip af når man er i Budapest.
Budapest har meget at byde på! Måske skal du købe gaver med hjem eller opleve nogle af byens mange seværdigheder?
LØRDAG
MELLEMRUNDEKAMPE
I dag spilles der endnu 3 mellemrunde-kampe i den imponerende Budapest Multifunctional Sports Hal.
De danske håndboldherrer har i mange år domineret den absolutte verdenstop og har efterhånden leveret en lang række fantastiske resultater til danmark og alle de mange danske håndboldfans.
Med et top motiveret landshold, er det spændende om de danske herrer i 2022 skal hente EM guldet hjem til danmark.
De danske håndboldherrer har i mange år domineret den absolutte verdenstop og har efterhånden leveret en lang række fantastiske resultater til danmark og alle de mange danske håndboldfans.
Med et top motiveret landshold, er det spændende om de danske herrer i 2022 skal hente EM guldet hjem til danmark.
SØNDAG
CHECK-UD, TRANSFER OG FLY BUDAPEST - KØBENHAVN
For vores gæster der skal til København er dette sidste dag i fortryllende Budapest... Nyd den store morgenmads buffet og de sidste indtryk af denne smukke storby.
Efter frokost er der check-ud og sidst på eftermiddagen transport til Budapest lufthavn.
Såfremt I ønsker at blive et par dage mere, er der mulighed for at tilkøbe ekstra nætter.
Efter frokost er der check-ud og sidst på eftermiddagen transport til Budapest lufthavn.
Såfremt I ønsker at blive et par dage mere, er der mulighed for at tilkøbe ekstra nætter.
OPLEV BUDAPEST
Oplev nogle af de mange skønne steder i Budapest...
Matthias Kirken - Denne kirke er opkaldt efter kong Matthias den Retfærdige, en konge som levede mellem 1443 og 1490. Han blev gift to gange i denne kirke, og det er også derfor kirken er navngivet efter ham.
Indenfor kan du finde dele der dateres helt tilbage til det 15. århundrede, og den originale gotiske kirke holder stadig dens stil. Læg særligt mærke til taget der er lavet i art nouveau-stil, meget typisk for ungarske bygninger fra det 19. århundrede og starten af det 20. århundrede.
Széchenyi Badene - En af de største turistattraktioner i Budapest er Széchenyi Badet. I dette wellness kompleks er der adskillige indendørs og udendørs bassiner. Det varmeste udendørsbassin har en konstant temperatur på 38 grader. Vandet har fra starten en meget højere temperatur, men det køles ned før det bliver ledt ud i bassinet. Széchenyi Badet tilbyder en lang række af spa behandlinger og massage typer.
Fiskerbastionen - Ved siden af Matthias Kirken finder du Fiskerbastionen. I gamle dage beskyttede fiskerne dette område, og efter dem fik stedet sit navn. I dag er stedet kendt for sin smukke udsigt ud over byen og Pest siden. Fiskerbastionen blev bygget fra 1895 til 1902. De syv tårne symboliserer de syv telte, der tilhørte stammelederne der ledte ungarerne ind i deres nation i slutningen af det 9. århundrede. Tip: Der er fri entre til Fiskerbastionen fra november til slutningen af februar.
OPLEV BUDAPEST
Oplev nogle af de mange skønne steder i Budapest...
Matthias Kirken - Denne kirke er opkaldt efter kong Matthias den Retfærdige, en konge som levede mellem 1443 og 1490. Han blev gift to gange i denne kirke, og det er også derfor kirken er navngivet efter ham.
Indenfor kan du finde dele der dateres helt tilbage til det 15. århundrede, og den originale gotiske kirke holder stadig dens stil. Læg særligt mærke til taget der er lavet i art nouveau-stil, meget typisk for ungarske bygninger fra det 19. århundrede og starten af det 20. århundrede.
Széchenyi Badene - En af de største turistattraktioner i Budapest er Széchenyi Badet. I dette wellness kompleks er der adskillige indendørs og udendørs bassiner. Det varmeste udendørsbassin har en konstant temperatur på 38 grader. Vandet har fra starten en meget højere temperatur, men det køles ned før det bliver ledt ud i bassinet. Széchenyi Badet tilbyder en lang række af spa behandlinger og massage typer.
Fiskerbastionen - Ved siden af Matthias Kirken finder du Fiskerbastionen. I gamle dage beskyttede fiskerne dette område, og efter dem fik stedet sit navn. I dag er stedet kendt for sin smukke udsigt ud over byen og Pest siden. Fiskerbastionen blev bygget fra 1895 til 1902. De syv tårne symboliserer de syv telte, der tilhørte stammelederne der ledte ungarerne ind i deres nation i slutningen af det 9. århundrede. Tip: Der er fri entre til Fiskerbastionen fra november til slutningen af februar.
Indenfor kan du finde dele der dateres helt tilbage til det 15. århundrede, og den originale gotiske kirke holder stadig dens stil. Læg særligt mærke til taget der er lavet i art nouveau-stil, meget typisk for ungarske bygninger fra det 19. århundrede og starten af det 20. århundrede.
Széchenyi Badene - En af de største turistattraktioner i Budapest er Széchenyi Badet. I dette wellness kompleks er der adskillige indendørs og udendørs bassiner. Det varmeste udendørsbassin har en konstant temperatur på 38 grader. Vandet har fra starten en meget højere temperatur, men det køles ned før det bliver ledt ud i bassinet. Széchenyi Badet tilbyder en lang række af spa behandlinger og massage typer.
Fiskerbastionen - Ved siden af Matthias Kirken finder du Fiskerbastionen. I gamle dage beskyttede fiskerne dette område, og efter dem fik stedet sit navn. I dag er stedet kendt for sin smukke udsigt ud over byen og Pest siden. Fiskerbastionen blev bygget fra 1895 til 1902. De syv tårne symboliserer de syv telte, der tilhørte stammelederne der ledte ungarerne ind i deres nation i slutningen af det 9. århundrede. Tip: Der er fri entre til Fiskerbastionen fra november til slutningen af februar.
PRAKTISKE OPLYSNINGER
Godt at vide...
ALMINDELIGE BETINGELSER
Rejsen er underlagt BonTour's almindelige betingelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.
FEEL SAFE - TRYGHED PÅ REJSEN
Vi vil så gerne have, at du føler dig tryg som BonTour rejsende, lige fra du bestiller din rejse, til du kommer hjem med en masse gode oplevelser – også i en verden med Coronavirus. Derfor har vi lavet en række tiltag for at minimere risikoen for smitte, samtidig med at du får alle de rejseoplevelser, du drømmer om.
Vores tiltag omfatter bl.a.:
- Alle rejseledere er instrueret i WHO’s retningslinjer for smittebegrænsning
- Ekstra høje krav til vores samarbejdspartnere i forhold til rengøring
- Vi informerer alle vores rejsedeltagere om rejseforsikring og minimering af smitte
Læs om Feel Safe - Tryghed på rejsen her
REJSENS KRAV TIL FYSISK FORMÅEN
Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.
REJSEFORSIKRING
BonTour anbefaler at alle rejsende tegner en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport. Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.
GOUDA REJSEFORSIKRING
BonTour kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.
Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos BonTour og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.
Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.
BONTOUR'S REJSELEDERE OG GUIDER
På BonTour's grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.
På BonTour's individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.
Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af BonTour.
TILLÆG FOR ENKELTVÆRELSE OG -KAHYT
De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.
PAS
Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.
REJSER MED MINDREÅRIGE
Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (f.eks. børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.
USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.
PLACERING I FLYET
Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet. Det er på de fleste rejser muligt at bestille en bestemt plads på flyet. Kontakt BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
PLACERING I BUSSEN
På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.
FORPLEJNING OM BORD
På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.
Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.
SPECIALKOST
På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.
Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.
FORBEHOLD / ÆNDRINGER
Der tages forbehold for ændringer i programmet. BonTour og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.
For koncert/sportsrejser: Måtte koncerten/sportsarrangementet blive aflyst, vil turen blive gennemført ifølge det øvrige program, og koncert/sportsbilletten refunderes.
Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.
Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.
Rejsen er underlagt BonTour's almindelige betingelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.
FEEL SAFE - TRYGHED PÅ REJSEN
Vi vil så gerne have, at du føler dig tryg som BonTour rejsende, lige fra du bestiller din rejse, til du kommer hjem med en masse gode oplevelser – også i en verden med Coronavirus. Derfor har vi lavet en række tiltag for at minimere risikoen for smitte, samtidig med at du får alle de rejseoplevelser, du drømmer om.
Vores tiltag omfatter bl.a.:
- Alle rejseledere er instrueret i WHO’s retningslinjer for smittebegrænsning
- Ekstra høje krav til vores samarbejdspartnere i forhold til rengøring
- Vi informerer alle vores rejsedeltagere om rejseforsikring og minimering af smitte
Læs om Feel Safe - Tryghed på rejsen her
REJSENS KRAV TIL FYSISK FORMÅEN
Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.
REJSEFORSIKRING
BonTour anbefaler at alle rejsende tegner en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport. Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.
GOUDA REJSEFORSIKRING
BonTour kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.
Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos BonTour og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.
Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.
BONTOUR'S REJSELEDERE OG GUIDER
På BonTour's grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.
På BonTour's individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.
Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af BonTour.
TILLÆG FOR ENKELTVÆRELSE OG -KAHYT
De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.
PAS
Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.
REJSER MED MINDREÅRIGE
Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (f.eks. børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.
USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.
PLACERING I FLYET
Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet. Det er på de fleste rejser muligt at bestille en bestemt plads på flyet. Kontakt BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
PLACERING I BUSSEN
På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.
FORPLEJNING OM BORD
På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.
Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.
SPECIALKOST
På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.
Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.
FORBEHOLD / ÆNDRINGER
Der tages forbehold for ændringer i programmet. BonTour og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.
For koncert/sportsrejser: Måtte koncerten/sportsarrangementet blive aflyst, vil turen blive gennemført ifølge det øvrige program, og koncert/sportsbilletten refunderes.
Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.
Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.
PRAKTISKE OPLYSNINGER
Godt at vide...
ALMINDELIGE BETINGELSER
Rejsen er underlagt BonTour's almindelige betingelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.
FEEL SAFE - TRYGHED PÅ REJSEN
Vi vil så gerne have, at du føler dig tryg som BonTour rejsende, lige fra du bestiller din rejse, til du kommer hjem med en masse gode oplevelser – også i en verden med Coronavirus. Derfor har vi lavet en række tiltag for at minimere risikoen for smitte, samtidig med at du får alle de rejseoplevelser, du drømmer om.
Vores tiltag omfatter bl.a.:
- Alle rejseledere er instrueret i WHO’s retningslinjer for smittebegrænsning
- Ekstra høje krav til vores samarbejdspartnere i forhold til rengøring
- Vi informerer alle vores rejsedeltagere om rejseforsikring og minimering af smitte
Læs om Feel Safe - Tryghed på rejsen her
REJSENS KRAV TIL FYSISK FORMÅEN
Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.
REJSEFORSIKRING
BonTour anbefaler at alle rejsende tegner en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport. Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.
GOUDA REJSEFORSIKRING
BonTour kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.
Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos BonTour og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.
Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.
BONTOUR'S REJSELEDERE OG GUIDER
På BonTour's grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.
På BonTour's individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.
Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af BonTour.
TILLÆG FOR ENKELTVÆRELSE OG -KAHYT
De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.
PAS
Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.
REJSER MED MINDREÅRIGE
Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (f.eks. børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.
USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.
PLACERING I FLYET
Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet. Det er på de fleste rejser muligt at bestille en bestemt plads på flyet. Kontakt BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
PLACERING I BUSSEN
På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.
FORPLEJNING OM BORD
På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.
Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.
SPECIALKOST
På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.
Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.
FORBEHOLD / ÆNDRINGER
Der tages forbehold for ændringer i programmet. BonTour og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.
For koncert/sportsrejser: Måtte koncerten/sportsarrangementet blive aflyst, vil turen blive gennemført ifølge det øvrige program, og koncert/sportsbilletten refunderes.
Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.
Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.
Rejsen er underlagt BonTour's almindelige betingelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.
FEEL SAFE - TRYGHED PÅ REJSEN
Vi vil så gerne have, at du føler dig tryg som BonTour rejsende, lige fra du bestiller din rejse, til du kommer hjem med en masse gode oplevelser – også i en verden med Coronavirus. Derfor har vi lavet en række tiltag for at minimere risikoen for smitte, samtidig med at du får alle de rejseoplevelser, du drømmer om.
Vores tiltag omfatter bl.a.:
- Alle rejseledere er instrueret i WHO’s retningslinjer for smittebegrænsning
- Ekstra høje krav til vores samarbejdspartnere i forhold til rengøring
- Vi informerer alle vores rejsedeltagere om rejseforsikring og minimering af smitte
Læs om Feel Safe - Tryghed på rejsen her
REJSENS KRAV TIL FYSISK FORMÅEN
Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.
REJSEFORSIKRING
BonTour anbefaler at alle rejsende tegner en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport. Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.
GOUDA REJSEFORSIKRING
BonTour kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.
Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos BonTour og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.
Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.
BONTOUR'S REJSELEDERE OG GUIDER
På BonTour's grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.
På BonTour's individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.
Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af BonTour.
TILLÆG FOR ENKELTVÆRELSE OG -KAHYT
De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.
PAS
Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.
REJSER MED MINDREÅRIGE
Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (f.eks. børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.
USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.
PLACERING I FLYET
Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet. Det er på de fleste rejser muligt at bestille en bestemt plads på flyet. Kontakt BonTour's rejsekonsulenter på 7023 1570.
PLACERING I BUSSEN
På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.
FORPLEJNING OM BORD
På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.
Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.
SPECIALKOST
På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.
Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.
FORBEHOLD / ÆNDRINGER
Der tages forbehold for ændringer i programmet. BonTour og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.
For koncert/sportsrejser: Måtte koncerten/sportsarrangementet blive aflyst, vil turen blive gennemført ifølge det øvrige program, og koncert/sportsbilletten refunderes.
Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.
Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.